24 augusti, 2006

Samvetskval


Min världens bästa mamma har varit på besök sen i måndags och idag åkte hon hem : (((

Med sig fick hon en liten krans av mitt absoluta favoritmaterial - snöbär! Vackrare kan det knappast bli. Jag har tyvärr inga buskar som ger bär själv (planterade i våras), så jag smyger runt o knycker en kvist här o en annan där med världens sämsta samvete. Har nämligen skällt ut en tant en gång när hon plockade rosor från en buske i parken: "bla bla bla..och tänkt om alla gjorde så, hur fint tror du det skulle vara då???"

Jag delar med mig resultatet med er i alla fall (plus mamma fick kransen som hon ska ge till sin väninna när hon ska på kräftskiva imon, det hjälper väl lite : )

8 kommentarer:

Julie sa...

Så vackert, och til den røda døren. Du har virkelig en jætte mysig blogg.

lina sa...

Så fin kransen är! Vad har du använt för stomme? I helgen ska jag hem till mamma. Vi ska bla till Sofiero och göra höst kransar...

Minna sa...

Tack Julie, glad att du gillar mina kreationer. Det är så kul att här finns så många som har samma smak. Mina vänner är lite mer moderna o fattar inte riktigt mitt shabby stil :)

Lina: Jag hoppas så att jag får möjlighet till att hinna till Sofiero. Har ni en egen stånd eller? Jag har aldrig varit där så jag vet inte vad som finns riktigt.

Minna sa...

Lina: stommen är bara vanlig ståltråd på rulle. Nu gjorde jag den bara snabbt, men ska jag göra en till så tar jag rejälare tråd.

Anna sa...

Jobbar du som florist eller? Kransen var jättefin!! och dörren!

Minna sa...

jag drömmer om att kunna försörja mig med min blomsterverkstad.com; kurser & arrangemang. kan binda sådär hjälpligt också, efter ett par kortare kurser. Själv? såg din magnifikt fina bröllopsbukett... Gjorde min systers bukett i somras, lite pirrigt, men den blev ok.

Karna sa...

Så nydelig!! Lager du først krans av ståltråd? Var iallefall fantastisk fin!!! Ha en riktig god helg!

Minna sa...

Karna: Ja, jag gör en grund och sen binder jag små buketter på. har lovat Linda att visa hela proceduren med hjälp av bilder... så det kommer lite instruktioner en vacker dag : )