23 augusti, 2006

Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner


När vi flyttade till vår gård så var jag rätt vilsen...massor med trädgård, massor med planer, minimalt med kunskap, inga kontakter. Trädgårdsföreningar fanns inte i sikte, så jag startade en. Nu är vi 150 entusiaster och ett härligt höstprogram väntar. Vi har kommit på att vi behöver en logga för att profilera oss här i trakten. Därför har vi utlyst en tävling.

Och här kryllar det ju av folk med god smak o tonsvis av talang. Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner och mer info om loggatävlingen hittar du här.

6 kommentarer:

lina sa...

Vad roligt att ha startat en egen förening! Och med så många medlemmar! Låter härligt!

Anna sa...

har försökt skriva något till dig en lång stund men inte fått fram nåt. Det får bli nåt rakt på sak. Faan va kul!!

Minna sa...

Anna: Tävlingen eller föreningen? Var på din sida o konstaterar att du är en vän av trädgård också eller hur?

Anna sa...

Tänkte i första hand på att du startade en förening, men tävlingen är ochså kul. Jo det stämmer är väldigt förtjust i blommor över huvudtaget.

Minna sa...

Anna: Nämen, ska du gifta sig snart??? Är helt omtumlad av alla nya sidor o bekanta här ute i cybervärlden, så jag blandar ihop alla. Men du, min syster gifte sig i somras. 165 gäster och vi stod för dekorationen av lokalen, dukningen, blommorna..ja, rubbet. jag hjälper gärna till om du har funderingar...

Anna sa...

Och det hade du gärna fått..;) 165 gäster!!?! Herregud, jag hade fått krupp! Vi var 40 st(!) och det räckte för mig;) Men om det inte var jag som skulle gifta mig..Gud va kul och fixa alla grejer!!