21 augusti, 2006

Äppelsäsong

Jag vet snart inte vad jag ska göra med alla äpplen som ligger på gräsmattan och är oemotståndliga. Den gröna färgen är min absoluta favorit, så fräsch och frisk. Har gjort minst tio kransar till vänner o familj, idag blev det ett litet torn.


Snart kan man börja äta äpplen o baka o göra äppelmos o sylta o safta. Mmm, jag tror att jag har varit Laura Ingals mamma(Lilla huset på prärien) i ett av mina tidigare liv. Eller ett hamster - alla förråden ska fyllas innan vintern : )

4 kommentarer:

Nilla sa...

Jättefin blogg du har! Inspirerade och fina bilder. Ha det bra.

Minna sa...

Tack Nilla! Underbart att det finns så många likasinnade där ute!!!

Hannele sa...

Det var snyggt, gör väl inget, om jag härmar dej? För vi har också äpplen liggandes och roliga krukor har jag..

Minna sa...

Hannele: Det är ju därför jag startade bloggen, för att sprida glädjen! Och det är praktiskt också att plocka upp äpplena, våra hundar har blivit ordentligt stuckna av de miljoner getingar som gottar sig i de ruttna äpplen.